GamesMaster
Administrator
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
[URL=www.fotosik.pl]
[/URL]
Opis Gry: Gothic 4: Arcania to czwarta odsłona legendarnego cyklu komputerowych gier role-playing. W odróżnieniu od poprzednich części, za produkcję programu nie odpowiada już studio Piranha Bytes. Wydawca serii, firma JoWooD, po licznych perypetiach zdecydowała się bowiem na zatrudnienie developerów ze Spellbound Studios, mających na swoim koncie takie tytuły, jak Desperados: Wanted Dead or Alive czy Robin Hood: The Legend of Sherwood. Doświadczenie w tworzeniu poważnych produktów z gatunku cRPG zdobyli oni z już w latach 90 poprzedniego stulecia (trylogia Das Schwarze Auge, znana także pod nazwą Realms of Arkania).
Niemieccy twórcy podkreślają, iż najwięcej czasu poświęcili przygotowaniu merytorycznemu omawianej pozycji. Dokładnie przeanalizowali wszystkie poprzednie części, ze szczególną uwagą przyglądając się rynkowemu żywotowi hucznie zapowiadanej i reklamowanej, trzeciej części Gothica. Efektem tego jest położenie znacznie większego nacisku na wykończenie programu oraz optymalizację kodu, tak, aby za wszelką cenę uniknąć problemów wielkiego poprzednika. Autorzy mieli tutaj nieco ułatwione zadanie, zdecydowano się bowiem na użycie zewnętrznego silnika graficznego o nazwie Vision Engine, napędzającego takie tytuły, jak The Show, Emergency 4 czy Helldorado. Ta ostatnia pozycja wyszła zresztą spod ręki ludzi ze Spellbounda, co świadczy o bardzo dobrym opanowaniu i wysokiej znajomości rzeczonego rozwiązania technologicznego. Pozwoliło to na wykorzystanie jego możliwości do maksimum, przy jednoczesnym zachowaniu umiarkowanego apetytu na zasoby systemowe. Całość w zamierzeniach twórców ma więc podtrzymywać uznane tradycje marki, oczarowując gracza barwnym, klimatycznym światem przedstawionym oraz nastrojową, symfoniczną ścieżką dźwiękową.
W porównaniu z poprzednią odsłoną serii znacznemu rozwojowi uległ system postaci – powiększono liczbę dostępnych umiejętności, dopracowano także jego rozplanowanie i organizację. Zmianie uległ także system narracji fabuły, zdecydowano się na powrót do korzeni i skorzystanie z podziału scenariusza na rozdziały. Zupełną nowością jest z kolei zaprojektowany od nowa system walki, dzięki któremu potyczki są teraz znacznie mniej losowe i bardziej różnorodne, bez wyraźnego faworyzowania konkretnej techniki bojowej czy typu uzbrojenia. Do atutów gry należy zaliczyć również interfejs użytkownika, składający się z dwóch niezależnych trybów: pierwotnego, dobrze znanego fanom serii; oraz uproszczonego, skierowanego przede wszystkim do nowych graczy, mogących mieć pewne problemy ze skomplikowanym sterowaniem oryginału. W ten sposób znacznie zwiększono przystępność programu, otwarto również furtkę ewentualnym konwersjom pozycji na inne platformy sprzętowe (np. konsole nowej generacji). Mimo to, nie mamy raczej do czynienia ze spektakularną rewolucją – poziom fabularny, dialogowy i merytoryczny (projekty postacie, świat przedstawiony, skala scenariusza itp.) stanowią raczej przemyślaną ewolucję koncepcyjną, nie zaś diametralną zmianę w kierunku rozwoju serii.
Post został pochwalony 0 razy
|